Sausio 10 d. LR Žemės ūkio ministerijos „Facebook“ paskyroje pasirodė ir sparčiai išplito nuotrauka, kurioje išrikiuota „Šušvės midaus“ produkcija. Po paros socialiniuose tinkluose pradėjus kilti erzeliui dėl to, kad taip galimai reklamuojami alkoholiniai gėrimai, ministerija savo žinutę panaikino. Tačiau Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas teigia, kad jokios reklamos ten nebuvo. Gera žinia žiniasklaidai ir alkoholio gamintojams, prekiautojams!
Šiandien tai paaiškinantį laišką į savo užklausimą gavo „Vyno žurnalo“ redakcija.
Išsamiame laiške teigiama, kad alkoholio reklamą apibrėžia 1997–2010 m. susiformavusi teismų praktika ir LR Konstitucinio Teismo nutarimai. Pagal juos, alkoholio reklama laikoma informacija, kuri turi du požymius:
1) informacija, turi skatinti įsigyti ar vartoti alkoholio produktus,
2) ji turi turėti aiškias sąsajas su įmonių komercine, ūkine ir finansine veikla.
Departamento vertinimu, Žemės ūkio ministerijos išplatintoje žinutėje pateikta informacija nėra susijusi su įmonių ūkine, komercine ir finansine veikla, nėra skatinanti įsigyti ir vartoti alkoholinius gėrimus, departamento žiniomis, už jos skleidimą Žemės ūkio ministerijai nebuvo atlyginta.
Nepasirašęs NTAKD pareigūnas pabrėžė, kad nagrinėjant LR ŽŪM žinutę (kalba netaisyta): „MB „Šušvės midus“ yra viena iš 12 įmonių, kurios su savo tradiciniais lietuviškais produktais atstovausianti mūsų šaliai tarptautinėje parodoje „Žalioji savaitė“. Ši maisto pramonės, žemės ūkio ir sodininkystės paroda vyks sausio 17-26 Berlyne. „Šušvės midus“ yra tradicinis gėrimas, pagamintas pagal XIV a. receptą.“ – buvo remiamasi alkoholio reklamos draudimo absoliutumo pobūdžiu, kuriuo draudžiamas ne tik skatinimas vartoti konkrečius alkoholio produktus, tačiau ir bet koks palankaus įvaizdžio formavimas, tiesiogiai ar netiesiogiai skatinantis vartoti alkoholį.
Šis laiškas yra gera žinia žiniasklaidai, neprekybinėms organizacijoms, švietimo įstaigoms, kurios 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojus naujai Alkoholio kontrolės įstatymo redakcijai ir 29 straipsniu uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, vengia rašyti ar kitaip skleisti žinias apie alkoholinius gėrimus. Tiesa, iki šiol nė viena bauda joms nėra skirta, tačiau tie, kas prašydavo NTAKD peržiūrėti tekstus ir maketus prieš publikuojant, išgirsdavo griežtesnį departamento požiūrį į tai, kas yra reklama.